Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant |
Auteur |
Message |
cafard
|
Posté le: 08 Avr 2005 14:22 Sujet du message: La belle vie... |
|
|
Voici une lettre tiree du courier des lecteurs de l'Irish Independent du 8 avril 1885. Heu non, pardon, 2005...
Citation: | Please use better ink
Sir - My wife and I have been regular readers of your paper for many years and it has formed an important part of our daily routine. Each day my wife rises at 6.30 in the morning to collect the newspaper from a shop close to our residence so I can enjoy reading it over my breakfast when I rise at 8.00 sharp. This time in the morning allows her to clean the house without inconveniencing me and, more importantly, to press the newsprint using a hot iron to prevent the ink from staining my hands. It also gives the paper a pleasant crisp feel in the hand.
Of late, she has taken on some modern ideas regarding what she sees as unnecessary servitude and no longer irons the paper for me. While I recognise the importance of equality in the modern marriage, I cannot help but feel nostalgic for a time when women knew their place.
Might I ask whether or not it is possible to improve the ink used in your fine publication in order that its appearance remains more in keeping with its reputation as a bastion of Ballsbridge and my hands be spared the vulgarity of being smeared in ink. I am sure that as a result of these relatively minor changes on your part, my marriage will weather these difficult times.
Roland Stevenson,
Upper Leeson Street, Dublin 4 |
Y'en a qui gerent, hein _________________ La mort par la grippe
Les dix plaies d'Égypte
Les septs poulets de l'apocalypse |
|
|
|
Gangrene
|
Posté le: 08 Avr 2005 15:15 Sujet du message: |
|
|
J'espère qu'elle attend qu'il soit réveillé pour passer l'aspirateur, quand même pour ne pas qu'il soit réveillé par le bruit ! _________________ Si un éléphant prend la défense d'un autre est-ce de l'altruisme ou du vol ? |
|
|
|
Jojolapin
|
Posté le: 09 Avr 2005 21:50 Sujet du message: |
|
|
J'ai toujours trouve scandaleux qu'on ose faire du bruit avant midi sous des pretextes ridicules et egoistes d'entretien de la maison. D'un autre cote quand je suis debout c'est genant aussi, je deteste qu'on fasse du bruit quand je regarde la television ou quand je me relaxe d'une dure journee de dit regardage de television en prenant un bon bain moussant. |
|
|
|
|